Tuto neděli večer bude ČTVRTÉ online setkání k pěstování vize:
Neděle 22. května od 18.00 zde: |
Účastnit se může každý, stačí rozkliknout výše uvedený link.
Podrobněji o minulém setkání zde:
https://radimvalencik.pise.cz/10262-ze-3-online-setkani-k-pestovani-vize.html
Čím se budeme zabývat?
1. Jak jsme se dohodli na minulém setkání: Otázkou – s jakými alternativními vizemi či alternativními obdobami toho, co plní roli vize, v komunikačním prostoru soupeří vize, kterou pěstujeme? (Předpokládám, že k tomu budeme mít i podkladový materiál.)
2. Stručně budu informovat o významném posunu ve zpracování monografie o metodologické funkci vize. Z podnětu kolegy do ní včleníme problematiku významu firemní vize a vzájemného vztahu firemních vizí s vizí vývoje naší země v globálním kontextu. To má strategický význam z hlediska přiblížení toho, na čem pracujeme, praxi. Současně by se tím ukázala i využitelnost dobré teorie v praxi.
3. Měli bychom se poradit nad dalším postupem práce. K tomu mě inspiroval R. Přikryl materiálem, který mně poslal. V něm dal podnětnou reflexi předcházejících dílů, přičemž reagoval na to, co ho nejvíce zaujalo. K takové výběrové reflexi bychom každý z nás mohli využít klidnější (tedy doufám, že klidnější) období dovolených. Na základě toho pak zpracovat populárně zaměřenou informaci o cestě, kterou jsme prošli, a volit priority, strategii i taktiku další práce.
Budu vděčný za doplnění programu, v případě podnětů budu tento text aktualizovat.
-----
Poznámka pod čarou:
Mám radost ztoho, že vynikající námět k zaměření pozornosti na vztah mezi firemní vizí a celospolečenskou vizí v globálním kontextu dal jeden z nejmladších členů našeho týmu, který působí při VŠFS. Problematika tvorby a významu firemních vizí je dobře zmapovaná, firemní vize je standardním nástrojem managementu firmy a významnou součástí tvorby podnikové kultury. Přenos poznatků z této oblasti do tvorby celospolečenské vize bude velmi přínosný. Na druhé straně se ukáže, jak významné je mít i celospolečenskou vizi. A co je také důležité – právě v době, kdy jsem dostal tento námět, dokončil jeden můj student diplomovou práci, jednu z nejlepších, kterou jsem kdy vedl. V ní s pomocí teorie her formuluje důležité závěry právě k problematice firemní kultury. Využívá přitom experimenty, které vycházejí z použití teoretických nástrojů modelování pozičního investování. A vše zapadá do sebe.