(71.123) Hra: Co přinesl 1.10.13 – Superaféra 111

5. říjen 2013 | 08.00 |

Z událostí, které jsme mohli zaznamenat v mediálním světě 1.10.2013 si zaslouží pozornost zejména rozhovor s M. Šloufem zveřejněný v Parlamentnílisty.cz:

* Jaká je vaše prognóza pro aktuální volby do Poslanecké sněmovny?

Vidím to tak, že ČSSD vyhraje, protože je k tomu odsouzená. Je mi však líto, že je v jejím čele takový nýmand jako Bohuslav Sobotka. Je nevýrazný a nic neumí. S Michalem Haškem je to podobné. Snažil jsem se mu dříve trochu pomáhat, ale pak mi začal lhát. Chtěl jsem na něm kdysi, aby nedělal s Jaroslavem Tvrdíkem, a za tři dny jsem dostal zprávu, že s ním dělá. Tvrdík byl totiž můj nejhorší personální omyl. Komunisti budou druzí a budou chtít vlastní velvyslance, členy dozorčích rad, náměstky.Proti tomu bude vedení socanů bojovat a pak už tady zbývá jediný koaliční partner, a to TOP 09. Vždyť ODS je ve strašném propadu.

* První místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek povolební koalici s ČSSD jednoznačně vyloučil...

Při Kalouskově šikovnosti věřím, že se mu to i přes podobná prohlášení podaří. Ostatně předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek si to myslí také.

* Opravdu bude pravice muset nyní dlouho nabírat síly?

Možná, ale nemusí to být osm let, jak se říká. ČSSD nebude tak rychlá ve změnách, které ekonomika potřebuje. Pravice se navíc bude vyvíjet i v Německu, na němž jsme dost hospodářsky závislí.

* Co si myslíte o straně ANO Andreje Babiše?

Je to žok peněz. Nic víc, nic méně. Marně u ní hledám myšlenky. Osobně si vážím Věry Jourové a Martina Stropnického. Nicméně když přijdou s tím, že jsme inteligentní národ, ale dnešní politici dělají všechno blbě a jsou to idioti, to je podle mě málo. To může zabrat v hospodě čtvrté cenové skupiny.

* Myslíte si, že lze vést zemi stejně jako firmu, jak o tom mluví právě Babiš?

Firma se vede tak, že se rozdělí práce mezi zkušené pracanty a všichni dohromady uděláme moc. Ohledně vedení státu je to ale opravdu trochu něco jiného.

* Není ANO podobný projekt jako Věci veřejné?

Je a taky stále roste. Pan Babiš se stále s někým dohaduje o své spolupráci s StB. Zapomněl ale, že když někdo podepsal vázací akt, což za bývalého režimu podepsali všichni obchodníci, diplomaté a novináři, co pracovali v zahraničí, tak to nebylo jen tak. Myslím si, že to není typ vhodný pro vedení státu.

* Kdysi jste mi na diktafon prohlásil, že je Babiš podvodník. Stále si za tím stojíte?

Ano, je to podvodník. Na tom nemám co měnit.

* Premiér z bývalého režimu Lubomír Štrougal, váš přítel, naopak vynášel Babiše do nebe jako vynikajícího podnikatele. Proč se v názorech tak lišíte?

To, co řekl Luboš Štrougal vám, mi sdělil i Vašek Valeš, který je bohužel už po smrti. Říkal, Mirku, to je vynikající obchodník na evropské úrovni. Nicméně dodal, že je to charakterově zmrd. Skoro dva roky kradl. Nechal si přiklepnout Unipetrol, ale jeho výrobky prodával ve svých firmách a Unipetrolu nezaplatil.

* Ostatně i vás skoro všichni obviňovali z podvodů, ale nic se neprokázalo. Šlo opravdu jen o eliminaci politického soupeře?

Na policii jsem byl dávat řadu vysvětlivek. Kolem Mrázka to totiž nebyly jediné odposlechy, které se o mě otřely. Nikdy jsem nebyl vyšetřován, natož, abych byl obviněn či stanul u soudu. Tam jsem byl vždy jako svědek. Někteří lidé se v tomhle státě nezastaví před ničím. Podle mě tím jediným důvodem byl fakt, že jsem podporoval Miloše Zemana.

* Osobně jsem s prezidentem uskutečnil rozhovor a podle časopisu Respekt, jmenovitě Silvie Lauder, i když ona ve svém komentáři zbaběle nejmenovala, jsem Zemanův "novinářský blbeček". Jak na to nahlížíte?

Respektu jsem odmítl dát rozhovor. Ten časopis nemám rád. Lže, jako když tiskne. Několikrát jsem se s ním zkoušel soudit, většinou vyhrál, ale nic z toho nebylo. Nicméně ostatní média jsou nyní mým největším spojencem.

* Nemyslíte si, že vaší drsnou kritikou Vratislava Mynáře a Martina Nejedlého a jejich působení ve SPOZ škodíte straně, kterou jste zakládal?

SPOZ v jejich rukou hlavně začala škodit mně. Chovám se jako oni, i když nechci být jako oni. Ve svém věku se už musím bránit. Nechci být ani premiérem, ministrem nebo kancléřem. To jsem řekl i Miloši Zemanovi.

* O podpoře mnoha členů strany už víte od sjezdu SPOZ. Proč se situace mezi vámi a vedením vyostřila až nyní před volbami do Poslanecké sněmovny?

To je pravda a nešlo jen o Prahu. Ze čtrnácti krajů za mnou přišlo osm delegací, které přinesly nominační lístek a chtěly, abych jim ho podepsal a minimálně kandidoval na místopředsedu strany. Odpor, jaký to vzbudilo u těch dvou šašků podporovaných prezidentem, mě přivedl k tomu, že jsem o to neusiloval. S přáteli politology, sociology, právníky a obchodníky jsem pak vedl řadu rozhovorů o tom, co se vlastně ve společnosti děje. A shodli jsme se, že takový marasmus, jaký zde dnes máme, tu nebyl od druhé světové války. Navíc proti tomu není dost bojovníků. A to byl jeden z důvodů, proč jsem kývnul na to, že budu lídrem SPOZ v Praze. Nechtěl jsem se na všechno vykašlat a chodit po hospodách s tím, jaký je zde marasmus. Počítal jsem, že se mnou někdo bude jednat. Nikdo to neudělal. Nyní jsem chtěl lidem jen říci, co si o tom všem myslím, ale rozhovor v České televizi byl zrušen, takže to sděluji všem ostatním médiím.

Viz: http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Slouf-Bylo-mi-receno-ze-Babis-je-charakterove-zmrd-Sobotka-je-nymand-287588

M. Šlouf vidí realitu velmi přesně. Nejen proto, že pracuje s rozsáhlým okruhem informací, ale i proto, že (pokud se netýkají bezprostředně jeho osoby) je umí dost přesně vyhodnocovat. Zejména proto vždy vadil. Tak už to ve světě vrcholové politiky funguje. Nedávný střet ovšem promanévroval (zejména proto, že pokud se týká bezprostředně jeho osoby, nemá dost nadhledu).

Pro SPOZ konflikt, který vznikl jeho odstraněním z kandidátky, může znamenat velkou komplikaci. Také proto, že Zemanův kancléř V. Mlynář, kromě toho, že má určité problémy (viz následující materiál zveřejněný též 1.10.2013, a to na Českápozice.cz), nezvládá svoji roli budování a vedení SPOZ jako politické strany:

Vratislav Mynář ještě ani nepožádal o bezpečnostní prověrku. Neměl by Národní bezpečnostní úřad provést cílenou kontrolu na Pražském hradě? Řeč jde o Vratislavu Mynářovi, kancléři prezidenta Miloše Zemana. Nemá bezpečnostní prověrku, přestože na Hrad nastoupil doprovázeje prezidenta inaugurovaného 8. března tohoto roku, tedy více než před půl rokem. Prověrku nejenže nemá, ale ještě o ni Národní bezpečnostní úřad (NBÚ) podle vlastních slov ani nepožádal. Prezident problém bagatelizuje, když namítá: K čemu kancléřovi bezpečnostní prověrka? On, prezident, mluví s vládou přímo, bez prostředníka. A na jednání, kde se vyskytují utajované informace, posílá kancléřova zástupce, nebo bezpečnostního ředitele. Takže prezidentova představa profesionálního managementu je asi taková, že ve špičkově exponované exekutivní funkci sedí člověk, který není způsobilý vykonávat určitou část své agendy! Nesmí tudíž znát určité informace, které sdílejí jeho nadřízený (prezident) s jeho podřízenými. To musí být na Hradě rodeo! Je to asi od nás velká škodolibost, kritizovat stav, kdy státní úředníci mají jedinečnou příležitost dělat si legálně šoufky ze svého nadřízeného. Představme si situaci, kdy kancléř chce z titulu svého postavení někomu něco nařídit. Někomu, kdo však na rozdíl od něj má bezpečnostní prověrku. "To nepůjde," opáčí kancléři podřízený. "Proč?" bude se zajímat kancléř. "Víte," vychutná si ho kdekdo, "to je utajovaná informace. Sám byste mě musel potrestat, kdybych vám to řekl." To vypadá přímo jako úřednická nirvána! Prezident si tedy bude z různých jednání přinášet utajované materiály a sám je bude administrovat, nebo bude těmito pracemi pověřovat kancléřovy podřízené, kteří však nebudou s kancléřem smět o ničem utajovaném mluvit, ba dokonce po cimrmanovsku ani naznačovat. Potom ale bude jen spravedlivé, aby se kancléř o část svého platu rozdělil s těmi, kteří tyto práce budou vykonávat a dohlížet a kontrolovat za něj. Avšak není jisto, zda je to vůbec možné, protože úřednické platové tabulky jsou zřejmě konstruovány i s ohledem na stupeň utajovaných materiálů, jež úředníkovi v jisté pozici procházejí rukama, a berou tedy v potaz i bezpečnostní prověrku, kterou dotyčný úředník musí mít, a s ní související omezení. Proto se znovu, ještě výrazněji vynořuje otázka: K čemu je takový neprověřený kancléř? Přitom je zřejmé, že v praxi se člověk v tak exponované exekutivní pozici bez perfektně prověřeného nejbližšího spolupracovníka neobejde. Vzpomínám si, že když jsem přišel na Úřadu vlády nafasovat pečetítko, mohl jsem si ke svému překvapení vybrat číslo 1, neboť bylo volné. Předpoklad, že by se ješitnost premiéra Klause pravděpodobně projevila i v tomto ohledu, mi potvrdili příslušní pracovníci. Nepřímo jsem tak zjistil, že premiér Klaus neměl své vlastní pečetítko, kterým by mohl předpisově uzavírat trezor s utajovanými materiály. Veškerou manipulaci utajovanými materiály mu tedy obstarávala jeho kancelář. Zdá se tedy být jisté, že šéf Kanceláře prezidenta republiky by měl mít z praktických, pracovně-právních i z prestižních důvodů nejen příslušnou bezpečnostní prověrku, ale velmi by mu slušela prověrka ještě o stupeň vyšší. Předchůdci kancléře Mynáře bezpečnostní prověrku měli, a zájmem prezidenta Zemana by mělo být, aby alespoň udržoval úroveň nastavenou jeho předchůdci, když už mu tolik leží na srdci boj proti korupci, majetková přiznání a podobně. Aby to nevypadalo už na první pohled, že si dělá z úst kafilerii. Abychom zase na druhou stranu nešířili poplašné zprávy, podívejme se bez emocí na položku číslo 13 Přílohy k nařízení vlády č. 522/2005 Sb., kterým se stanoví seznam utajovaných informací, ve znění nařízení vlády č. 240/2008 Sb. Je to seznam utajovaných informací v oblasti působnosti Kanceláře prezidenta republiky. Stupeň utajení u všech položek se pohybuje pouze od nejnižšího ("vyhrazené") k druhému nejnižšímu ("důvěrné"). Přitom přístup k informacím utajeným ve stupni "vyhrazené" umožňuje (zhruba řečeno) zaměstnanci zaměstnavatel (má ho i Mynář a kvůli tomu se NBÚ nemusí žádat o prověrku). Pro seznamování s informacemi s vyššími stupni utajení však už musejí proběhnout procedury, pro něž je příslušný Národní bezpečnostní úřad (NBÚ). Toto jsou oblasti utajovaných informací v kompetenci Kanceláře prezidenta republiky: zabezpečení českých korunovačních klenotů, plány podzemí Pražského hradu, komplexní systém fyzické, technické a režimové ochrany Pražského hradu, Státního zámku Lány a dalších objektů určených pro potřeby prezidenta republiky a informace o přípravě rozhodnutí prezidenta republiky (včetně amnestie). Nicméně prezident republiky je ze zákona oprávněn (s vědomím vlády) zadávat zpravodajským službám úkoly a současně je i jedním z adresátů zpravodajských výstupů. Proto jakékoliv bagatelizování této problematiky opravdu není na místě. Spíše opak by Hradu slušel – že by šel v této nijak zvlášť oblíbené disciplíně (ochrana utajovaných informací) příkladem, a dobrovolně by požádal o prověrku na vyšší (než nezbytný) stupeň utajení pro všechny své vedoucí kádry. Prezident republiky tedy prý utajovanou agendu obsluhuje pomocí kancléřova náměstka (!) a bezpečnostního ředitele. Obojí je špatně. Má-li náměstek kancléře bezpečnostní prověrku, pak ať z něj prezident udělá kancléře a úředníka bez prověrky defenestruje. Jenže to asi prezident neudělá, protože kancléřův náměstek Petr Mužák, který na Hrad přišel kdysi dávno s Klausem, se mu na shánění sponzorů pro Zemanův stranický fanklub ani nepodívá, řečeno slušně. Proč by taky. Pravda je ovšem také to, že Mynář na obcházení sponzorů bezpečnostní prověrku nepotřebuje. Chtělo by se dokonce říci, že naopak. Co se bezpečnostního ředitele týče, má ze zákona (č. 412/2005 Sb., dále jen "zákon") ve své funkci dost svých povinností (§ 71 zákona) na to, aby se ještě seznamoval s agendou týkající se i úkolování a informací zpravodajských služeb (ta má být totiž cílena na analytické pracoviště). Je tomu tak u všech bezpečnostních ředitelů, a u tohoto na Hradě obzvláště, neboť se mu tam v nejvyšších místech vyskytuje přinejmenším jedna osoba bez příslušné bezpečnostní prověrky. Bylo by dobré, kdyby Hrad šel příkladem a uvedl tamní chaos do souladu se zákonem. Podle § 71/3 zákona totiž bezpečnostní ředitel "schvaluje přehled míst nebo funkcí, u nichž je vyžadován přístup k utajované informaci". Je těžko představitelné, že by mu NBÚ odsouhlasil takovou variantu seznamu, která by neobsahovala místo kancléře. Je tedy nejvyšší čas na to, aby NBÚ provedl cílenou kontrolu na Pražském hradě! Zastavme se ještě u té časové prodlevy mezi nástupem kancléře Mynáře do funkce a okamžikem, kdy podá na NBÚ žádost o prověrku (přesněji "žádost o vydání osvědčení fyzické osoby" podle § 94 zákona). Co je k tomu potřeba? Na počítači vyplnit dotazník, jehož položky jsou uvedeny v § 95 zákona. Přiložit rodný list a doklad o nejvyšším dosaženém vzdělání. Doložit způsob, jakým podnikatel přecházející do státní správy vypořádal své podnikání (vyvázání z firem, nebo svolení nadřízeného). Dodat svou fotografii. Tento soubor dokumentů, včetně vyplnění dotazníku, lze skutečně na NBÚ dodat za týden. Současně je možné pro urychlení požádat nejprve o prověrku na stupeň "důvěrné", která je evidenčního charakteru, a podle seznamu utajovaných informací (příloha k nařízení vlády č. 522/2005 Sb., kterým se stanoví seznam utajovaných informací, ve znění nařízení vlády č. 240/2008 Sb., položka 13) je pro Kancelář prezidenta republiky dostatečná. Další, řekněme již "prestižní" povýšení prověrky na "tajné", může pak probíhat po příslušně dlouhou dobu, bez jakékoliv újmy na pověsti. Proto není-li kancléř schopen tyto záležitosti vypořádat ani více než po půl roce, lze nejen pochybovat o jeho kompetentnosti, ale dokonce o jeho zaměstnatelnosti. Kancléř Mynář se však v podnikání pohyboval jako ryba ve vodě. Nechce-li ze sebe dělat náhle duševně zméněcenivšího se, pak bude problém jinde. A je-li problém jinde, je pravděpodobné, že ho zjistí i bezpečnostní prověrkáři. To by docela logicky vysvětlovalo, proč kancléř Mynář váhá s podáním žádosti na NBÚ, protože je více než pravděpodobné, že by NBÚ zase váhal vydat mu "platné osvědčení fyzické osoby". Zastavme se ještě u jedné okolnosti, kterou je takzvaný "zvláštní přístup k utajované skutečnosti" (§ 58 zákona). Osobami, které mají přístup k utajované informaci všech stupňů utajení bez platného osvědčení fyzické osoby a poučení (tedy bez "bezpečnostní prověrky"), jsou prezident republiky, poslanci a senátoři Parlamentu ČR, členové vlády, veřejný ochránce práv – ombudsman a zástupce ombudsmana, soudci a prezident, viceprezident a členové Nejvyššího kontrolního úřadu. Z uvedeného vyplývá další aspekt onoho prezidentova výroku o tom, že kancléř Mynář možná skončí ve své funkci, bude-li zvolen poslancem. Pak by nastala skutečně bizarní situace, kdyby byl "ze zákona prověřen" člověk, který by měl pravděpodobně problémy projít bezpečnostní prověrkou jako normální fyzická osoba. Mohl by se dokonce jako poslanec stát i členem kontrolního orgánu pro zpravodajské služby. Kdeže jsou ty doby, kdy museli členové těchto komisí podstoupit běžný bezpečnostní screening! Chvíli je nehlídáte, a už poslanci udělají ze systému ochrany utajovaných skutečností kůlničku na dříví! Zákon si změnili, celou vládu "ze zákona prověřili", všechny poslance i senátory. A všechny tyto osoby se mají nebo mohou podílet na úkolování a kontrole zpravodajských služeb. Není pak divu, že ty se před nimi uzavírají a konspirují, jak jen mohou, chtějí-li být jen trochu účinné. Jenomže jsou bez účinné kontroly, což zase zvyšuje rizika, která jsou spojena s činností zpravodajských služeb obecně.

Viz: http://www.ceskapozice.cz/domov/pravo-bezpecnost/k-cemu-takovy-kancler?utm_source=newsletter&utm_medium=mail&utm_campaign=ns_cnt_sp

Nejzranitelnějším místem (doslova Achillovou patou) M. Zemana byl vždy výběr lidí v jeho bezprostředním okolí. Nyní mu hrozí, že se z tohoto hlediska může ocitnout ve velmi složité situaci.

Na závěr ještě jeden vtipný článek z téměř neznámých intertnetových stránek, který popisuje některé atributy skupinové konformity ovládající ODS:

ODS vůbec nevnímá situaci kolem sebe a sladce spí jako Šípková Růženka. Ve chvíli, kdy se ocitla na pokraji kolapsu a měla by přemýšlet nad svým osudem, se chová jako vítěz voleb.Pyšně a s hlavou vzhůru oznamuje, že po volbách nebude spolupracovat s ANO Andreje Babiše s Úsvitem Tomio Okamury, s Hlavou vzhůru a s SPOZ. Strana, která se potácí podle preferencí kolem deseti procent, stále nechápe, že spíše by měla doufat v zázrak a čekat jestli o jejich spolupráci nebo jednání s ODS bude vůbec někdo stát. Že by snad ČSSD se znovu vrhla do náruče ODS je velmi nepravděpodobné ba skoro vyloučené. To spíš TOP09 je pro ČSSD přijatelnější, když spolu Sobotka a Kalousek rošťačili a podporovali Bakalu. ODS za největšího škůdce označuje Babiše. Já nechci polemizovat s důvody ODS, ale jeden znám. Právě Babiš odebírá ODS hodně hlasů a navíc začíná až nebezpečně dotahovat právě ODS a dokonce se tlačí na její místo na pravici. To je důvod proč ODS odmítá spolupracovat s ANO. Strach, ukrutný strach, neboť s Babišem přijde do sněmovny znalec poměrů a neúprosný kritik právě vládnutí ODS a TOP 09. Kdo jiný než Babiš, který se dříve těšil přízni vládnoucí garnitury může vědět, jak to všechno chodilo v temnotě a v našem politickém podsvětí. Hlavně přátelství s politiky ČSSD je známé. Úsvit a Hlavu vzhůru to je jen něco navíc. U obou stran je totiž velmi nepravděpodobné, že se do sněmovny dostanou. I když u nás není nic nemožné, neboť voliči ztratili důvěru právě k zavedeným stranám, které je neustále pokládají za hlupáky a okrádají je finančně i zákony, které šijí na míru lichvářům a exekutorům. Navíc ze zákonů nám udělali takové paskvily, které nahrávají justiční mafii, kde se dá všechno koupit i rozsudek soudce nebo soudů. Na tom všem se ODS podílela mírou vrchovatou. Dnes se dostala do pasti a bude ráda, že se z ní vyhrabe aspoň trochu. Proto je podivné soudit druhé a nezametat před vlastním prahem. Překvapivě se tam neobjevila KSČM. Je to první vlaštovka, kdy se na scéně pro ODS zjevil horší čert než komunisté. To by byla koalice k popukání. ODS-KSČM. Naštěstí si myslím, že KSČM by nikdy nechtěla mít nic společného s ODS. Na závěr jsem si nechal Hlavu vzhůru a SPOZ. Ti první jsou mnozí bývalí členové ODS, kteří postupně pochopili, že ODS stejně jako ČSSD jsou strany pouze na obohacování hlavně svých kmotrů v zemi a v kmotrovských mafiích na kraji jak říká náš pan prezident. Tady jsou skutečně oranžoví i modří k nerozeznání. Jsou jako jednovaječná dvojčata, kde mluví každé jinak, ale chtějí to stejné. Koryto, moc a peníze. SPOZ není nové ani čisté. Jsou to zase hlavně bývalí členové ČSSD. Je s podivem proč ODS má takový odpor zrovna k SPOZ. Vždyť za Topolánka právě od zemanovců přišla podpora, která umožnila vůbec Topolánkovu vládu instalovat. Vládu, která visela na dvou přeběhlících a kde hanebně selhala policie i justice. V zemi kde je všechno dovoleno díky velkým stranám a jejich propojení s justicí i soudy se mohou i beztrestně páchat zločiny na lidech je blouznění ODS pochopitelné. Jen ať nám nikdo jiný nevleze do našich mafiánských struktur. Strach a zase jen strach o koryta vede Němcovou k hloupému prohlášení, kterému stejně věří málokdo. Hra na nepřátele to už tady bylo a vždy na to doplatili lidé.

Viz: http://www.piegl.estranky.cz/clanky/co-noveho-v-nasich-koncinach-/sipkova-ruzenka-sladce-spi-aneb-blouzneni-ods..html?fb_action_ids=677059912305050&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%22677059912305050%22%3A383765141726348%7D&action_type_map=%7B%22677059912305050%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D

(Pokračování)

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře