Volby2017/133: Titanic: Model hry a realita/12

22. červen 2017 | 07.00 |

ANALÝZY A KOMENTÁŘE AKTUÁLNĺHO DĚNĺ PŘED ŘĺJNOVÝMI VOLBAMI DO PS Z HLEDISKA VYTVOŘENĺ PŘEDPOKLADŮ PRO SKUTEČNÉ REFORMY

V rámci seriálu o volbách uveřejním postupně na pokračování sérii o tom, jak číst současnou realitu (u nás i ve světě) prostřednictvím zdokonaleného modelu hry typu Titanic.

Model hry Titanic, efektivní nástroj analýzy současné reality – 12. část

Lokalizace konfliktů

Jak jsme si uvedli, model s pěti hráči je jen přibližným vyjádřením hry, která by se hrála s velkým počtem hráčů. Navazuje na Paretovu myšlenku rozdělení velkého počtu osob do kvintitů podle různých příznaků.

Grafický koncept, který jsme dali, umožňuje model "zjemnit" a tím upřesnit analýzu příslušné oblasti společenské reality. V případě, že víme, ve kterém kvintilu či mezi kterými kvintily se odehrává těžiště konfliktu, můžeme skupiny hráčů zmenšit a věnovat pozornost jen té oblasti, ve které se rozhoduje např. o tom, zda se prosadí kooperativní či nekooperativní strategie.

Ukažme si to na příkladu:


Zde modře stínovaná ohraničené oblast je (v námi zvoleném příkladu) tou, ve které je těžiště konfliktu, tj. kde se rozhoduje, zda se prosadí kooperativní či nekooperativní strategie. Pokud je tomu tak, tak tuto oblast můžeme podrobit jemnější analýze, viz následující obrázek:


Zde rozdělíme hráče na menší skupiny a získáme tak další hodnoty výplat hráčů (vyznačené menšími kroužky). V analýze pak můžeme pokračovat obdobným způsobem, jako v původním případě.

I z tohoto příkladu vidíme, že výchozí koncept je velmi vhodný pro provedení řady úvah a pro přechod od naší představy o realitě k jejímu vyjádření prostřednictvím vhodného modelu.

(Pokračování)

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář