R2016/047: TITANIC blízko cíle/4

18. březen 2016 | 06.47 |

Čtvrté pokračování, kdo chce sledovat, měl bysi přečíst předcházející. Zde jsou odkazy na předcházející díly této série:

http://radimvalencik.pise.cz/3246-r2016-042-titanic-blizko-cile-1.html

http://radimvalencik.pise.cz/3247-r2016-043-titanic-blizko-cile-2.html

http://radimvalencik.pise.cz/3249-r2016-044-titanic-blizko-cile-3.html

Při této příležitosti chci poděkovat všem, kteří pomáhají kalibrovat koncept a model hry, tak, aby se stal čtecím prizmatem současné reality. Pochopitelně i nadále uvítám každou připomínku či námět. Cesta k odhalení toho, co je ve hrách typu TITANIC tím základním, elementárním, tj. cesta k očištění konceptu od různých "nánosů" toho, čím realita překrývá podstatu věci, je šložitá.

Výplaty hráče B (ostatních hráčů)

Nyní stojíme před poměrně obtížným úkolem: Jak interpretovat výplaty hráče B, tj. toho, co nazýváme "ostatní hráči"?

K tomu si nejdíve připomeňme základní matici výplat:

Hráč B (ostatní osoby)

Záchrana při kooperaci

Záchrana při nekooperaci

Hráč A

(jedna osoba)

Kooperuje

A11: B11

A12 : B12

Nekooperuje

A21 : B21

A22 : B22

Volbu strategií hráčem B lze chápat poměrně přirozeně jako to, zda v daném systému, ve kterém se hra hraje, ve výsledku prosadí kooperativní, nebo nekooperativní řešení.

Nejrozumější interpretace výplat hráče B je pak taková: Při kooperativním řešení hry se zachrání přinejmenším stejný počet lidí jako při kooperativním řešení, většinou však podstatně více.

Pak musí platit:

B11 > B12

B21 > B22

Tj. nezávisle na tom, o co se bude snažit hráč A, tak pokud hráč B zvolí kooperativní strategii, zvýší se šance "průměrného" (náhodně vybraného) hráče na přežití.

Parametr efektivnosti kooperativního přístupu

Procentuální rozdíl B11 > B12 a B21 > B22 lze pak chápat jako parametr efektivnosti kooperativního přístupu, tj. o kolik kooperativní přístup zvýšil pravděpodobnost záchrany "průměrného" (náhodně vybraného) hráče.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář